Sayfalar

5 Mart 2010 Cuma

İKİNCİ ÜNİVERSİTE VE KAYIP YILLAR (Hamdi Altuntaş'ın yazısı)


Kayseri’de ikinci devlet üniversitesi kurulması düşüncesi yeni değil. Birkaç yıl öncesine de dayanmıyor. Bu işin evveliyatı 2000’li yılların başına kadar gidiyor.
Erciyes Üniversitesinin 25’inci kuruluş yıldönümünde dönemin rektörü Prof. Dr. Zeki Yılmaz’ın konuşmasını bugünkü gibi hatırlıyorum. Sayın Yılmaz, o zamanlar üniversiteye ait olan Sümer’de ikinci devlet üniversitesinin nüvesini oluşturduklarını ifade etmişti.

Yıllar geçti; fakat bu konuda ilerleme kaydedilemedi. Hani, “Bir arpa boyu” denir ya, işte öyle bir mesafe alındı o kadar. Önceki yıl Büyükşehir Belediye Meclisinin Mimarsinan bölgesindeki bir araziyi ikinci üniversite alanı olarak planlaması önemli bir gelişmeydi. Gerçi bu gelişmenin ardından da bir durağanlık başladı; ama nihayette üniversite için somut bir adım atılmıştı.
Önceki gün Yüksek Öğretim Kurumu ikinci devlet üniversitesi için ikinci somut adımı attı. YÖK Kayseri’nin de içinde bulunduğu beş ilde ikinci üniversiteye izin verdi.
Şimdi sıra Milli Eğitim Bakanlığında. Bakanlık yasa tasarısını hazırlayarak meclise sunacak ve mecliste görüşmelere başlanacak. Bir süre önce Büyükşehir Belediye Başkanı Mehmet Özhaseki Milli Eğitim Bakanı Nimet Çubukçu ile görüştüklerini ve Bakan Çubukçu’nun sıcak baktığını ifade etmişti. Dolayısıyla bu işin bakanlıkça sürüncemede bırakılmamasını temenni ediyorum.
Kayseri’de ikinci devlet üniversitesi kurulması isteğine Ankara karşı çıkarken Konya ve Bursa’nın da talepleri olduğu belirtilmiş ve bu yüzden bugüne kadar üniversite işi sarkıtılmıştı. Bakıyoruz YÖK’ün onay verdiği iller arasında Konya var; ama Bursa yok. Demek ki mazeret çok kabul görür bir mazeret değil. Bursa’yı devre dışı bırakarak da bir karar alınabiliyormuş.
***
Başta da ifade ettiğim gibi ikinci üniversite 2000’li yılların başında gündeme geldi. 10 yıl geciktik. Daha fazla gecikmeden hızlı bir süreçle kuruluş yasasının çıkarılması için elbirliği ile çalışmalıyız.
Yeri gelmişken bir endişemi daha dile getireyim. İkinci üniversitenin teknik üniversite olması yönünde düşünce geliştirenler var. Ben ikinci üniversitenin de tıpkı Erciyes Üniversitesi gibi her fakültenin yer alacağı bir üniversite olması gerektiğini düşünüyorum. Sadece bugün değil, 20 yıl sonrası düşünülerek karar verilirse çok daha iyi olur.

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...