Sayfalar

5 Temmuz 2010 Pazartesi

Şehit Aileleri, teröristlere ve iktidara seslendi

Terörle mücadelede kan veren, can veren Mehmetçikler ve aileleri yaşananları anlatarak teröristlere ve iktidara seslendi. Terörün hiçbir zaman amacına ulaşamayacağını ifade eden şehit aileleri ve gaziler idam cezasının bir an önce getirilmesini istediler.

19 Haziran 2010 da Hakkari nin Yüksekova ilçesinde mayın patlaması sonucu şehit olan İstihkam Uzman Çavuş Birol Mutlu nun acılı annesi Zümrüt Mutlu, "O benim ilk göz ağrımdı. Onu her şeyden esirgiyordum" dedi. Oğlu Birol Mutlu nun şehit haberini beklenmedik bir anda aldığını ifade eden Zümrüt Mutlu, dünyanın başına yıkıldığını kaydetti.

Mutlu, "Hiçbir şeyden haberim yoktu. Gelin hastaneden geldi. Neden geldin? dedim. O anda içimi bir ateş aldı. Askerler geldi, sonra dünya başıma yıkıldı" diye konuştu. Oğlu Birol un göreve başlayalı 18 sene olduğunu söyleyen Zümrüt Mutlu, "En son bir önceki Cuma günü görüşmüştük. Hal hatır sordu anne iyiyim, bana dua et dedi. Dua ediyorum, etmez olur muyum? dedim. Anneler gününü kutladı, Ben gelemiyorum Anneler günün kutlu olsun dedi. İlk göz ağrımdı, onu her şeyden esirgiyordum. Çok kıymetliydi hiçbir yere bırakmazdım. Kahrolsunlar. Benim gibi anneler ağlamasın. Başka anneler ağlamasın. Boynu bükük kaldı yavrularım. 30 yaşında gelinim dul kaldı" şeklinde konuştu.

Birol Mutlu nun babası Ahmet Mutlu ise Birol’un en son gelişinde Vademiz nereye kadar yeterse orada ölürüz dediğini söyledi.

Hakkari nin Çukurca ilçesinde şehit düşen Nuri Aydın Sağır ın babası Zekeriya Sağır da oğlunun şehit haberini okulda aldığını belirtti.

Sağır, "Okula Garnizondan subaylar, mahalle muhtarı ve ambulans geldi. Haberi verdiler. Beni alıp evime getirdiler. Oğlum Kayseri de ev almak istiyordu. Benim birikimim var. Bana bir ev alalım diyordu. İnşallah bizim çocuğumuz son olur. Memleket selamete kavuşur. Bir eğitimci olarak barış yanlısıyım. Bu çocuğumuz 11 yıl sonra oldu. El bebek, gül bebek büyüttük sonra annesi vefat etti. Şimdiki hanımım kendi çocuğu gibi büyüttü. Asker olmak gibi bir hedefi vardı. 2 günlükte bir çocuğu vardı" dedi. 24 yaşında olmasına rağmen Nuri Aydın Sağır ın kimseyle kavga etmediğini kaydeden Zekeriya Sağır, "Sakin, sevecen, konuştuğu batmayan biriydi" diye konuştu.

Tunceli de vatani görevini yaptığı sırada, dere yatağında önceden döşenmiş mayının patlamasıyla gazi olan Adem Serin de yaşadığı o anı anlattı. Adem Serin teröristlerin hiçbir zaman amaçlarına ulaşamayacaklarını söyledi.

Adem Serin, "Dere yatağında daha önceden döşenmiş mayına bastım ve orada yaralandım. İlk anda bir şey hissetmedim. Roket geldi zannettim. Hala hayattaydım. Yere bakınca ayağımın olmadığını fark ettim. Kendimi yere bıraktım" ifadesini kullandı. Mayını hiç farketmediğini söyleyen Serin, "Önümden bir bölük geçmişti. Benim geçtiğim yerden 77 kişi geçti ama mayın bende patladı. Korku hissetmedim. Teröristler hiçbir zaman başarılı olamayacaklar. Terör suçuna bulaşmış kişilere daha ağır cezalar verilmeli" dedi. Serin, Silahlı Kuvvetler in profesyonel olmasını istediğini söyleyerek, askerlerin yeteri kadar eğitim alamadığını belirtti.

Hakkari nin Çukurca ilçesinde görev yaptığı sırada gazi olan Salih Çetin ise "Milletimizi, bayrağımızı savunmak için oradaydık. Biz sayısız operasyonlara katıldık. Bu vatan bizimdir. Bir çakıl taşını bile kimseye vermeye niyetli değiliz” dedi.

Çetin, “Bu düşündükleri basitçe emellerine ulaşmayacaklar. Mehmetler bu ülkede bitmez. Kader, kısmet demek ki yiyeceğimiz içeceğimiz vardı. Gaziyim, şehitte olurum. Terörün bitmesi için hemfikir olmamız lazım. Bir yanlışın herkese mal edilmemesi lazım" diye konuştu.

1996 yılında Şırnak ın Silopi ilçesinde Çalışkan Taburunda askerlik görevini yaparken operasyon esnasında mayına basarak sağ ayağını kaybeden Türkiye Harp Malulü Gaziler, Şehit, Dul ve Yetimler Derneği Şube Başkanı Ali Yavuz da, "Olayın ardından sağ ayağımda hasar oluşmuştu. En kurtarılabilecek noktadan ayağım kesildi" dedi.

          "Mayına bastıktan sonra gözlerini bir daha açtığımda yatıyordum" diye konuşan Yavuz, "O anda hiçbir şey düşünemiyorsun, donuyorsun. İlk müdahale orada yapıldı. Şırnak Askeri Hastane den ameliyat olduktan sonra yoğun bakımda olan arkadaşım benim ayağımın kesildiğini söyledi. Ondan duydum, ilk etapta normal baygın halde yattığımdan hissetmiyordum. Karşıdaki arkadaşım Bu arkadaşın ayağı kesildi dedi. O anda doktorlar geldi, ayağımın kesildiğini orada öğrendim. Her şeye zamanla alışıyorsun. Alışmak zorundayız. Bu ülke bizim. Bu vatan bizim alışmak zorundasın. Terör dış kaynaklar tarafından destekleniyor. A.B.D ve Avrupa Birliği ülkeleri içimizdeki hainlerde var. Dış güçlerin finansörlüğü kesilmeli" diye konuştu.

Ali Yavuz, "2008 yılında beri derneğin başkanlık görevini yapıyorum. Amacımız şehit ailesinin, gazinin haklarını savunmak, terör olaylarıyla ilgili, şehit ailelerinin gazilerin sorunlarını üst makamlara iletmek. Bizim şehit aileleri ve gaziler olarak tek amacımız terörün bitirilmesi konusunda bizi yöneten yetkililere gerekli olan yardımı sağlamak" dedi.

İdam cezasının çıkarılmasının şart olduğunu kaydeden Yavuz, "Birkaç tanesini idam edersen gerisinin geleceğini düşünüyorum. Bizim amacımız doğudaki bütün vatandaşlarımıza onların terör örgütü tarafından kullanılmaması gerektiğini anlatmak. Artık gözünü, kulağını açıp her şeyin farkına varmalarını istiyoruz" ifadesinde bulundu.

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...