Sayfalar

17 Ağustos 2010 Salı

'Evet' daha çok yiyin demek

CHP Genel Başkanı Kemal Kılıçdaroğlu, 47. Ulusal ve 21. Uluslararası Hacı Bektaşi Veli anma törenleri açılışına katılmasının ardından yurt gezilerine, Aksaray ve Ankara’nın çeşitli ilçelerinde devam etti.

Kılıçdaroğlu, gezdiği ilçe ve beldelerde esnaf ile bir araya gelirken, halka seslenerek, referandumda “hayır” demelerini istedi. Kılıçdaroğlu, Aksaray’ın Ortaköy ilçesinde yaptığı konuşmada, her yerde ziyaret ettiği esnafın zor durumda olduğunu söyleyerek, “47 ile gittim, yüzden fazla ilçe gezdim, nereye gittiysem esnaf her zaman şikayetçi. Emekliler de ‘durumum kötü’ diyor. Size söz veriyorum, destek verin, kanunu değiştirip emekliye milli gelir artışından pay vereceğim” dedi.

Kendi sözünün ‘Memur Kemal’in, Esnaf, İşçi, Emekli, Köylü Kemal’in sözü’ olduğunu ifade eden Kılıçdaroğlu, “Benim sözüm Recep’in sözü değil, bana güvenmenizi istiyorum” diye konuştu. 

Kılıçdaroğlu, vatandaşa asla yalan söylemeyeceğini, her yerde doğruları söyleyeceğini, çünkü; bu milletin yalan söyleyen politikacılardan bıktığını belirti. “Halkın derdine derman olursanız millet sizi niye desteklemesin” diye soran Kılıçdaroğlu, amaçlarının bu olduğunun, halkın derdine derman olmak için yola çıktıklarını kaydetti. Halka hizmet için, halktan yetki isteyen Kılıçdaroğlu, şöyle devam etti:

“Size söz bu Anayasa’ya hayır çıksın artı bizi iktidar yapın, önce dokunulmazlıkları kaldıracağız. Recep Bey bana ‘Memur Kemal Efendi’ dedi. 

Başka ne diyecek bana? Ben memurluğundan ayrıca efendiliğimden şeref duyarım. Ben efendi adamım. Sanıyor ki Recep Bey bana efendi demesinden ben üzüleceğim. Ben sevinirim Recep Bey sen meraklanma. Ben siyasete yeni giren biriyim tek güvencem var oda halktır. Benim şurada burada ağam yok, paşam yok, bir tek güvencem var, iktidar olduğumuzda göreceksiniz tek amacımız halka hizmet olacak. Bizim amacımız halka baskı yapmak değil, halkı güvençli hale getirmektir. Halkın yüzünün gülmesidir.”

Kılıçdaroğlu, bu anaysa değişikliğinin çiftçinin, emeklinin derdini çözmediğini belirterek, “Eğer siz bu Anayasa değişikliğine evet derseniz, malı götürenlere dersiniz ki; ‘Vallahi az yedin biraz daha yiyebilirsin’. Ama bu Anayasa’ya “hayır” derseniz Türkiye’nin önü, değişimin önü, halkın önü açılır” şeklinde konuştu.

Kılıçdaroğlu, “Karaoğlan” diye hitap ettiği Bülent Ecevit’in “Ne ezen ne ezilen, insanca, hakça düzen” sözlerini hatırlatarak, kendilerinin de bunun peşinde olduğunu söyledi.

-TÜRBANI BİZ ÇÖZERİZ-

Kılıçdaroğlu, Ortaköy’ün Camili Kasabası’ndaki bir köy kahvehanesinde köylü ile bir araya geldi. Köyün en yaşlısı olan Osman Çatoğlu isimli vatandaşı yanına çağıran Kılıçdaroğlu, bu kişi ile bir süre sohbet etti. Çatoğlu, Kılıçdaroğlu’nun kulağına eğilerek, türban sorununu dile getirdi. Kılıçdaroğlu ise “Biz çözeceğiz” karşılığını verdi.

-CEMİL ÇİÇEĞİN ÇİÇEĞİNİ KOPARIN-

Ortaköy’ün ardından Aksaray’ın Ağaçören ilçesine gelen Kılıçdaroğlu’nu, burada da halk karşıladı. Bir vatandaşın Devlet Bakan Cemil Çiçek’in kendilerine vaatlerde bulunduğunu, ancak ilçeden adliye sarayının, hastanenin, köy hizmetleri binasının kaldırıldığını söylemesi üzerine Kılıçdaroğlu, Siz de o zaman Cemil Çiçek’in çiçeğini koparın, yakınıza takın” diye cevap verdi. Kılıçdaroğlu, “Türkiye’nin lidere ihtiyacı var, o lideri de siz yaratacaksınız” diye konuştu. Kılıçdaroğlu, Aksaray’ın Sarıyahşi ilçesinin ardından ise Ankara’nın Evren ve Şereflikoçhisar ilçesine geçti. Şereflikoçhisar’da da halka hitap eden Kılıçdaroğlu, burada da yoğun ilgi ile karşılandı. Kılıçdaroğlu, burada halktan Anayasa’da hayır demelerini ve “bu düzeni” bozmalarını istedi. 

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...