Sayfalar

1 Eylül 2010 Çarşamba

Sivil silahlanmada yarın çok geç olabilir / Hasan Sami BOLAK

Önceki gün MHP Kocasinan İlçe Başkanı’nın telefonuna icabet ederek; TBMM Başkan Vekili İstanbul milletvekili sevgili Meral Akşener hanımefendinin de geleceğini öğrendiğim, halka açık iftara katıldım. Meral Hanım benden 14 yıl küçük.. Nurettin Topçu ekolünden,, “Yarın ki Türkiye” başta olmak üzere bir çok eseri bulunan ve ideolojisi yüzünden bir türlü doçentlikten profesörlüğe yükseltilmeyen rahmetli Topçu’nun benim üzerimde fikri hakları vardır... Her ne kadar aramızda Anadoluculuk-Turancılık farkları varsa da, 1970’lerde yayınlanan o ekolün Hareket dergisinde benim de birçok yazılarım yer almıştı.
Meral Hanım’a, iki ay kadar önce özel bir yemekte:
-Fazla ataksın, haberin olsun! Diye takılmıştım. O da,
-Sizin gibi ağabeylerin yazılarını okuyordum da ondan, demişti.
İftara O’nun da katılacağını haber alınca, MHP olarak Kayseri’de Hayır kampanyası kapsamında neler yapılabileceğini ve en önemlisi hükümetin, 6136 sayılı ateşli silahlara dair kanun maddesinde değişiklik yaparak; hediye, hatıra veya uzun zaman avcılıkta kullanılmış olanlar hariç, bir kişiye beş silah daha alma yetkisi tanınmasının ne kadar tehlikeli sonuçlar doğuracağına dair kanaatimi içeren oldukça mufassal bir rapor verdim. Raporun bir nüshasını da, randevu alabildiğim takdirde MHP Kayseri il Başkanı sayın Korkmaza da takdim edeceğim. Meral Hanım’ın, raporumdaki görüşlerimi değerlendireceğini ümit ediyorum.
Halkın silahlandırılması konusu ile ilgili olarak, arkadaşımız Mustafa Öztürk’ün yayınladığı Bilgiyurdu Dergisinin yakında yayınlanacak sayısında da ayrıca bir makalem yer alacak!
Rast gele alınabilecek bir silahın bile ne kadar tehlikeli olabileceği ortada iken, beş silah alma yetkisine onay verilmesi Türkiye’nin konjonktürel yapısı bakımından çok sakıncalıdır. Hele 12 Eylül referandumu sonrası evet’in bir fazla çıkması, hükümete yakın çevrelerin istismar ve intikamcı politikalarına destek olabilecek diye düşünmekteyim.
Milletçe bu “sivil silâhlanma”nın şimdiden karşısında olmazsak, yarın çok geç olabilir!
Hasan Sami BOLAK / Erciyes Gazetesi

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...