Sayfalar

7 Mayıs 2010 Cuma

Bir Kayserigaz Hikayesi daha.../ Seyit Ali Ergeç'in yazısı


 Son zamanların tartışmalı şirketi KayseriGaz. KayseriGaz ı ve yaptıklarını anlamıyoruz. Hani adamın biri attan düşmüş. Adama demişler ki hekim getirelim, sınıhçı getirelim, hoca getirelim. Adam hiç birini istememiş bana attan düşeni getirin demiş. Bu şehirde attan düşen o kadar kişi var ki... Bende onlardan biriyim.  Akın Günlük Gazetesinde Sn. Hamdi Altuntaş yazıyor biz de okuyorduk. O zamanlar attan düşmediğimizden  yazılanları kimi zaman abartılı buluyorduk. Ama işin aslı öyle değilmiş.
      Yaşadığım olay şöyle gelişti. Talas ta bir bağevim var. Komşularım kıymetli insanlar. Yaz-kış oturanlar var içlerinde. Komşularım geçen yıl yaz aylarında doğalgaz alabilmek için  bir çalışma başlatmıştı. Yaklaşık 2 ay kadar süren süreç içinde abone sayısının 10 aboneden fazla olması istendi. İhtiyacım olmamasına  rağmen abone sayısı tutması için ben de abone olabileceğime dair imza attım. Ölçümler yapıldı. Ama ne ölçümler. Beton gördükleri her yeri ölçüyorlar. Merdivenlik, bodrum, balkonlar ve çatı arası her yeri kapalı alandan sayıyorlar. Dolayısı ile de haksız kazancın daniskası yapılıyor. İtiraz etsen zaten rica ile iş yaptırıyorsun. Derken  hukuksuz  alınan bu bedele de sesimiz çıkmadı. Abonelik 3 takside bağlandı. Birisini yatırdım. Abonelik müracaatları KayseriGaz ın  istediği gibi olmasına rağmen bize söz verilen işlemler geçen yıl yapılmadı.Ne komşularım doğalgazla ısındı ne de biz sokağımızda bir doğalgaz hattı gördük. Talebimizden olmazsa vazgeçeriz bunlar her halde  gazı getirmeyecekler diye diğer iki taksiti ödemedim. Ocak  2010 tarihli son taksit ödenmedi diye şirket 4 şubatta dosyayı avukata vermiş. Sanki avukatlar para kazansın diye yapıyorlar. Avukat bağevine şubat ayazında tebligat gönderiyor. Kimi bulacaksa. Amaç itiraz süresini doldurmak herhalde. Mart ayı geldiğinde icra takibi çıkarıyorlar. Rehin işlemine başlıyorlar. İcra takibine ilişkin belgeyi şehirde bulunan ikametime gönderiyorlar. 18 Yaşından küçük çocuğa tebliğ ediyorlar.Ve benim haberim oluyor. Avukat bana parayı yatırmam gerektiğini aksi halde icra işlemine başlayacağını ifade diyor. Abonelikten vazgeçmek mümkün değil zira bağlantı bedelini talep etmeyeceğime dair imzamı aldılar. Toplam 386 TL olan almadığım hizmete ilişkin abonelik bedelini 634 TL olarak ödedim. Avukat kazandı. Kayserigaz Kazandı. Kaybeden yalnızca ben ve benim gibi avamlar.

       KayseriGaz benim yaşadığım olaylarda neler yapmıştır? Ocak taksiti yatırmadım diye Şubatta avukata vermiştir. Avukat itiraz süresini düşünerek oturulmayan bağevine tebligat yapmıştır. İcra kararını ise gerçek ikamete yapmıştır. Benim ikametimi ve telefonumu bilenler neden bağevine tebligat gönderme ihtiyacı hisseder. Neden muhtar bu belgeyi beni tanımadığı halde alır. KayserGaz Almadığım hizmetin hatta ve hatta sokakta bulunmayan doğalgaz borusuna bağlantı bedelini benden faiz ve masrafları ile birlikte almıştır. Peki  Hamdi bey haksız mı bu kadar vurdumduymaz şirkete tebki göstermeye. Peki aradan geçen ve söz verdikleri (yazılı değil) halde geçen yıl getirmedikleri bu yılda getirecek gibi görünmedikleri  doğalgazı ben ne zaman alacağım. Komşularım bağlantı bedelini ödedikleri halde kışın  ne zaman doğalgazla ısınacak. Korkuyorum ki Hamdi Bey haklı çıkacak diye.
       Bu şehrin emanetini ve sorumluluğunu alan kişiler bu şehirdeki haksızlıklara dur demedikçe daha çok yumruklar sıkılır, daha çok  protestolar yaşanır.  Hemde hiç umulmayan yerde, hem de hiç hak etmeyen kişilere yapılır tüm bunlar. Zannedersiniz ki yersiz, hedefsiz ve zamansız tepkiler yapılıyor. Millet haksızlıktan gına gelmiş nerede ne zaman ne yapacağı belli olmuyor. Abartılı önlemler bile  yetersiz kalıyor. Sorumlu beyler sorunlu beyler olmayın.Sorunun parçası değil çözümün parçası olun.  Lütfen haksızlıklara ve hukuksuzluklara karşı çıkın ve müdahale edin. Aksi halde sokakta yürürken tebdili kıyafetle yürümek zorunda kalabilirsiniz. Bu millet kendilerine sahip çıkacak birilerini aramaya başladı bile. Uyanın da balığa çıkalım.

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...