Sayfalar

30 Haziran 2010 Çarşamba

'Kafasını kopartırım onun'

Ankara Emniyet Müdürü ihaleye ilişkin bilgileri örgüt şüphelilerine sızdırmakla suçlanıyor.
Kayseri Emniyeti tarafından 8 Aralık 2009 tarihinde başlatılan soruşturma kapsamında, hakkında yakalama kararı çıkartılan Ankara Emniyet Müdürü Orhan Özdemir’in soruşturma tutanaklarına ulaştığını belirten NTV'nin haberine göre dosyada Özdemir'le ilgili teknik takip ve dinleme kayıtları da yer alıyor.

Soruşturmada Özdemir'e yöneltilen ilk suçlama Kayseri Emniyeti’nin yaptığı temizlik ihalesine ilişkin bilgileri örgüt şüphelilerine sızdırmak.

“Benim İTA amiri sıfatı ile ihalelere ilişkin tüm bilgileri alma hakkım var. Ancak bu ihale ile ilgili ne bilgi aldım ne de ihalede çıkacak rakamı birilerine verdim. Ayrıca suçlanan Kayserispor yöneticisi T.H.'ye bu bilgileri kolaylıkla bir maç sırasında protokolde aktarabilirdim. Yanında çalışan bir personelle bilgileri aktardığım öne sürülüyor. Niye böyle bir şeye muhattap olayım?”

"KAFASINI KOPARTIRIM ONUN"

Dosyada, soruşturmaya ilişkin bilgilerin sızdırılması üzerine operasyon sürecinin planlanandan önce başlatıldığı da belirtildi. Bu süreçte Ankara Emniyet Müdürü ile bazı süpheliler arasında gerçekleşen ve dinlemeye takılan görüşmeler etkili oldu:

“T.H.'nin ‘müdürüm siz gittiniz tüm oklar bize döndü’ diyerek soruşturmayı yürüten komiser C.Y.'yi şikayet etmesi üzerine, Özdemir'in "Vali beyle görüştüm hepsinin canına okuyacağım", şube amiri C.Y. ile ilgili olarak da ‘kafasını kopartırım onun’ dediği tesbit edilmiştir.”

"KURGUDAN İBARET"

Sorgusunda bu konuşmayı doğrulayan Özdemir, "İhale ile ilgili şüpheli görülen hususlar kurgudan ibarettir' diye konuştu.

“Daha önce benim hakkında defalarca asılsız ihbar mektupları gönderildi. Benim silah sattığım, bu soruşturmada adı geçen T.H.'ye ihale vereceğim iddia ediliyordu. Yaşananlar tam anlamıyla bir komplodur. Hatta konuşmalarda adı geçen C.Y. benim Organize Şube’ye aldırdığım bir polistir. Hatta şimdi sanık olduğum bu çeteyi ona takip ettirdim. Örgütle hiçbir alakam olmamıştır. Soruşturma konusu olan ihale ile ilgili hususlar kurgudan ibarettir.”

Özdemir’in bu ifadesini yeterli bulmayan Ankara 11. Ağır Ceza Mahkemesi, ifade sahipleri üzerinde etkisi bulunacağı ve delilleri karartacağı gerekçesi ile Özdemir hakkında yakalama kararı çıkartılmasına hükmetmişti.

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...