Sayfalar

9 Nisan 2010 Cuma

Özışık yine düşürüldü

Kayseri Pancar Ekicileri Kooperatifi’nde sular bir türlü durulmuyor. Geçtiğimiz yıl yönetim kurulunda yaşanan sıkıntının yargıya taşınması ile tartışma yeni bir boyut kazandı. Önceki hafta Asliye Ticaret Mahkemesi’nin tedbir kararıyla görevlerine dönen Kooperatif Yönetim Kurulu Üyeleri Münip Duman ve Hasan Çabuk, diğer üyeler Vedat Ali Özışık ve Yavuz Aksoy’un istifa ettiklerini belirterek yedek yönetim kurulu üyeleri Mehmet Canıberk ve Rifat Özer’i asıl üye olarak toplantıya çağırdılar. Yen yönetim toplanarak Özışık ve Aksoy’un istifalarını kabul ederek Hasan Çabuk’u başkanlığa getirdi. Kararın kesinlik kazanması için Ticaret Sicil Memurluğunun tescili gerekiyor. Tescil için başvuru yapıldı. Sonucun en geç pazartesi günü belli olması bekleniyor.

Bilindiği gibi geçtiğimiz yıl kooperatif yönetim kurulu üyeleri Münip Duman, Hasan Çabuk ve Hayati Kılıç toplanarak Vedat Ali Özışık’ı başkanlıktan düşürdüklerine dair bir karar almış ve kararın tescili için Ticaret Sicil Memurluğuna başvurmuşlardı. “Darbe” olarak nitelendirilen olaydan sonra Vedat Ali Özışık ve ekibi bu üç üyenin yönetimden istifa ettiklerini belirten dilekçeleri gerekçe göstererek yedek listeden Emin Gündüz, Yusuf Akbulut ve Cüneyt Naneci’yi göreve çağırmıştı. Özışık’ın istifa ettiklerini iddia ettiği üç üyeden Münip Duman ve Hasan Çabuk mahkemeye başvurarak istifa dilekçelerinin kendilerine ait olmadığını ve dilekçede tahrifat yapıldığını ileri sürerek iki ayrı dava açmışlardı. Duman ve Çabuk’un açtığı ilk davayı Asliye Ticaret Mahkemesi önceki hafta karara bağlayarak iki üyenin de Kooperatif Yönetim Kurulu Üyeliğine geri dönmesi taleplerini kabul ederek Özışık ekibinin yedekten çağırdığı üç kişinin üyeliklerini düşürdü.
Mahkeme kararı üzerine Vedat Ali Özışık ve ekibi toplanarak 19 Nisanda yönetim ve denetim seçimli kongre kararı almıştı. Münip Duman ve Hasan Çabuk’un Vedat Ali Özışık aleyhine açtığı “Özel evrakta sahtecilik” davası da halen Kayseri 4. Asliye Ceza Mahkemesi’nde görülüyor. Asliye Ticaret Mahkemesi’nin tedbir kararıyla Kooperatif Yönetim Kurulu üyeliğine yeniden dönen Hasan Çabuk ve Münip Duman ellerinde Vedat Ali Özışık ve Yavuz Aksoy’un istifa dilekçeleri olduğu gerekçesiyle son kongrede seçilen ve yedek listede yer alan Mehmet Canıberk ve Rifat Özer’i asıl üyelik için toplantıya çağırdı. Dört üye yaptıkları toplantıda Özışık ve Aksoy’un istifasını kabul ederek başkanlığa Hasan Çabuk’u getirdi. Aldıkları kararı ve iki istifa dilekçesini notere tasdik ettiren Çabuk, Ticaret Sicil Memurluğuna kararın tescili için başvurdu. Ayrı bir tüzel kişilik olmasına rağmen KTO bünyesinde faaliyet gösteren Ticaret Sicil Memurluğunun kararı tescil edip etmeyeceği merakla bekleniyor.

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...