Sayfalar

4 Mayıs 2010 Salı

Türkiye Eğitim Çalışanları Sendikası Şube Başkanı Ramazan Türkaslan, “4-C statüsünde çalışanların ücret ve özlük hakları gasp edilmiştir.

Teç-Sen Şube Başkanı Ramazan Türkaslan İl Milli Eğitim Müdürlüğü önünde yaptığı basın açıklamasında 4-C’yi protesto etti.

Özelleştirme mağduru 4-C eğitim çalışanlarının aldığı ücretle kirasını dahi ödeyemediğini dile getiren Türkiye Eğitim Çalışanları Sendikası Şube Başkanı Ramazan Türkaslan, “4-C statüsünde çalışanların ücret ve özlük hakları gasp edilmiştir. Kadrosuz ve güvencesiz çalıştırılmaktadır. Gelecekle ilgili kaygı içinde her an işten çıkarılacağım korkusuyla yaşamaktadır” dedi.
Türkaslan şöyle devam etti;  “Bilindiği üzere, Bakanlıkça 2009 yılında 2 defa görevde yükselme sınavı yapılmış yaklaşık 5000 eğitim çalışanı kariyer ve liyakat’ a dayalı olarak Şef kadrosuna geçmiştir. Görevde yükselen eğitim çalışanlarının ücretlerinde artış olması gerekirken ne hikmetse ücretler düşüşe geçmiştir. Görevde yükselmeden önce çalıştığı kadroda 1100 tl ücret alan eğitim çalışanı görevde yükselmesiyle birlikte ücreti 850 tl ye düşmüştür. Milli eğitim bakanlığı görevde yükselen eğitim çalışanlarının dengesini bozmuştur.  Denge tazminatı adıyla ödenen ücretin kanun gereği ek ücret alanlara ödenmemesi gerekirken bugün bu ücreti almayan kadro neredeyse kalmamıştır. Tüm kadrolara neredeyse ödenen denge tazminatı Şef kadrolarına kanun adres gösterilerek ödenmemesi çifte standart, ayrımcılık değilde nedir?  Özelleştirme mağduru 4-C eğitim çalışanlarının aldığı ücretle kirasını dahi ödeyememektedir. Aynı kurumda aynı işi yapan 4-C statüsünde çalışanların ücret ve özlük hakları gasp edilmiştir. Kadrosuz ve güvencesiz çalıştırılmaktadır. Gelecekle ilgili kaygı ve şüphe içinde her an işten çıkarılacağım korkusuyla yaşamaktadır.  Daha önce 4-C statüsünde istihdam edilen öğretmenlerimiz yapılan bir düzenlemeyle 4-A ve 4-B ye geçerek kadrosuz ve güvencesiz çalışma şartları sona ermiştir. Milli Eğitim Bakanlığında 10 binin üzerindeki 4-C statüsünde çalışan vardır. Öğretmenlerde yapıldığı gibi tüm 4-c çalışanlarının 4-A veya 4-B kadrosuna geçirilerek, güvencesiz çalışma hayatları sona erdirilmelidir.”  

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...