Sayfalar

19 Temmuz 2010 Pazartesi

ATATÜRK’ÜN ADINI NEDEN KALDIRDILAR?

Yüksek okul, fakülteye dönüşünce farklı bir tartışma Kayseri’nin gündemine bomba gibi düştü. Öğretim Üyeleri Derneği Başkanı Prof. Dr. Adnan Öztürk’ün öğretim üyelerine gönderdiği öğrenilen elektronik posta ile ortaya çıkan duruma göre, Kayseri Atatürk Sağlık Yüksek Okulu, Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştü. Öztürk, öğretim üyeleri ile paylaştığı görüşlerinde, isim değişikliğinin Atatürk Sağlık Bilimleri Fakültesi olarak değiştirilmesinin daha güzel olacağının altını çiziyor. 
Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde İzmir’de kurulacak devlet üniversitesine Türkiye Cumhuriyeti’nin kurucusu ulu önder Mustafa Kemal Atatürk’ün annesinin adının verilmesi teklifinin reddedilmesinin yankıları sürerken, ilimizde de ilginç bir gelişme yaşandı. Erciyes Üniversitesi Öğretim Üyeleri Derneği Başkanı Prof. Dr. Adnan Öztürk’ün gündeme getirdiği konu son derece çarpıcı. Öztürk’ün elektronik posta adresinden öğretim üyelerine gelen elektronik postada Kayseri Atatürk Sağlık Yüksek Okulu’nun fakülteye dönüştürülerek isminin Sağlık Bilimleri Fakültesi’ne dönüştürülmesini eleştirirerek, fakültenin adının neden Atatürk Sağlık Bilimleri Fakültesi olmadığını soruluyor. Öztürk’ün öğretim üyelerine gönderdiği metinde şu görüşlere yer veriliyor: 
“Üniversitemizde olan bazı değişiklikleri sizlerle paylaşmak istedim. Başka türlü değişikliklere alışmıştık fakat özellikle bu iki isim değişikliği bizleri çok şaşırttı. Bunlar;
 1. Üniversitemiz bünyesinde "Kayseri Atatürk Sağlık Yüksek Okulu " olarak hizmet veren  yüksek okul fakülte olmuştur. Yeni fakültenin adı "Sağlık Bilimleri Fakültesi" olmuştur. Yeni bir fakülteye kavuşmek ya da yüksek okulun fakülte olması taktire şayan bir gelişmedir. Hayırlı olsun.  Fakat Yüksek okulun adının başında "ATATÜRK" varken, fakülte olunca adının başından "ATATÜRK " isminin kaldırılma gerekçesini anlayamadım. Bunun kaldırılması Üniversitemizce mi? YÖK yada Bakanlar kurulu kararı ile mi olmuştur? Bu duruma sadece ben değil çok sayıda arkadaşım bir anlam veremedik. Ülkemizde Atatürk Üniversitesi  adı da varken fakülte ismi "ATATÜRK SAĞLIK BİLİMLARİ FAKÜLTESİ" olarak değiştirilse daha güzel olmaz mı idi?
Konu ile ilgili olarak Üniversite yönetimi de bir bilgilendirme yapmamıştır. İnşaallah bilgilendirme yapacaklardır. 
 2. "Gevher Nesibe Hastanesi''nin" üzerine de "ERCİYES TIP" levhası asılıyor. Gevher Nesibe Türk Tıp Tarihi açısından önemli bir isimdir ve her zaman yaşatılmalıdır. Nedendir anlaşılmaz. Bu isim de değiştirilerek "Erciyes Tıp" Yazılmaktadır. Halbuki Gevher nesibe yazısı daha güzel ve daha güzeli yansıtmaktadır. Erciyes Tıp yazarak tarihi ve milli değerlerimizden uzaklaştırılmak için sinsi planlar mı yapılmaktadır diye gerek öğretim üyesi, gerekse diğer vatandaşlarımızdan uyarılar aldığım için bu yazıları sizlerle paylaşmak istedim. 
 Bir kısım arkadaşım Rektör beye ulaşamadıklarından, bana konu ile ilgilenmemi istediği için kısa da olsa zamanınızı aldım. Özür dilerim.”

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...