Sayfalar

8 Şubat 2010 Pazartesi

Bravo Hamdi Altuntaş, Kayserigaz'ın Haksız Tahsilatına sonuna kadar direniyor (İşte son köşe yazısı: Bu Bir Zafer mi?)


Kayserigaz’ın abone bağlantı bedeli hesaplamasında şirket menfaatine bir teknik kullanarak Kayserililerden haksız tahsilat yaptığını ilk kez dile getiren gazeteciyim.
Tam 1 yıl oldu.
1 yıl önce haksız tahsilatı gündeme getirdim ve o günden bu yana gündemden düşmemesi için çaba sarf ettim.
Derdim Kayserigaz değildi.
Derdim yapılan bir haksızlıktı ve bu haksızlığın göz göre göre devam ettirilmesiydi.
***
Bu olayı sadece gazetemiz ve televizyonumuzda dile getirmekle kalmadım. CHP Kayseri Milletvekili Şevki Kulkuloğlu ile konuştum ve Sayın Milletvekiline belgeleri verdim. Soru önergesiyle konu Türkiye Büyük Millet Meclisi gündemine de taşındı.
Ve son olarak, geçen hafta Kayseri’ye gelen Enerji ve Tabii Kaynaklar Bakanı Taner Yıldız’a konuyla alakalı bir soru sorulması için haber ekibimizle konuştum. Sayın Bakan hemen yanında oturan Kayseri Milletvekili Mustafa Elitaş’tan konuyla alakalı bilgi aldı. Sayın Elitaş’a haksız tahsilatı ortaya koyan bilgi ve belgeleri veren de bendim.

Geçen Cuma günü Genel Yayın Yönetmenimiz Veli Altınkaya, Kayseri Milletvekili Yaşar Karayel’i konuk edince Kayserigaz’la ilgili de soru yöneltmiş. Sayın Karayel, Enerji Bakanına sorulan soruyu da hatırlatarak Sayın Bakanın Ankara’ya dönünce Kayserigaz Genel Müdürünü aradığını ve “Neden böyle yapıyorsunuz?” diye sorduğunu belirtiyor ve Kayserigaz yetkililerinin artık haksız tahsilat olmayacağını söylediklerini aktarıyor.

***

Velhasıl bakan müdahale etti.
Velhasıl Kayserigaz haksız tahsilattan vazgeçeceğini açıkladı.

***
Bu bir zafer mi?
Bir gazeteci için mücadele ettiği bir konunun vatandaş lehine sonuçlanması elbette önemli; ama bir zafer değil.
Üç nedenle zafer değil.
1-Zafer düşmana, hasma yada rakibe karşı kazanılır. Kayserigaz, asla benim için düşman, hasım yada rakip olmadı. Olması da mümkün değil.
2-Konuyu dile getireli 1 yıl oldu. Haksızlığın belgelerle ortaya konulmasının üzerinden 1 yıl geçti. Ve bu bir yıl içerisinde haksızlığa devam edildi. Defalarca gündeme getirdim; ama 1 yıl sonra anlatabildim.
Ne kadar acı değil mi?
Oysa, haksızlık orta yerde durduğuna göre bugüne kadar çoktan müdahale edilmeliydi.
3-Sayın Karayel’in ifadesine göre Kayserigaz haksız tahsilatın artık yapılmayacağını beyan etmiş.
Yeterli mi peki?
Haksızlık durdurulunca her şey bitiyor mu?
Bugüne kadar alınan haksız paralar ne olacak?
Acaba Sayın Bakan Kayserigaz yetkililerine bunu sordu mu?
Haksız yere alınan paraların iade edilmesi gerektiğini söyledi mi?
Paralar ne zaman ve nasıl iade edilecek?
Haksız yere alınan paralar, yasal faiziyle iade edilecek mi?
***
Daha cevaplanması gereken bu kadar çok soru varken Kayserigaz’ın haksız tahsilatı ile mücadele biter mi?

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...