Sayfalar

14 Mayıs 2010 Cuma

HAMDİ ALTUNTAŞ, İFTİRADAN SONRAKİ 36. GÜN ADLI YAZISINDA EPDK İLE GÖRÜŞMESİNİ YAZDI


Başbakanlığa yazdığım yazı üzerine EPDK’dan gelen cevabı dün sizinle paylaştım.

EPDK, Kayserigaz’ın herhangi bir uygulamasıyla şahsıma zarar verdiği kanaatine varmış. Bu yüzden bana gönderilen yazıda “Tarafınıza yapılan uygulamanın ilgili mevzuata aykırı olduğu iddiası bulunması halinde şikayet başvurusunun öncelikle bağlı bulunulan dağıtım şirketine yazılı olarak yapılması gerekmektedir” denilmiş.

Kayserigaz’ın bana zarar vermesi gibi bir durum söz konusu değil ki.

Bu basit bir tüketici şikayeti de değil.

Kayserigaz, abone bağlantı bedeli hesaplamasını kendi menfaatlerine göre yaparak 160 metrekare ile 200 metrekare arasındaki dairelerde oturan Kayserililerden fazla para tahsil ediyor.

Sorun bireysel değil, sorun toplumsal.

***

Bu konuda EPDK ile en az 10 kez yazışmışımdır. Baktım ki, yazışmalarla bazı konular aşılmıyor. Bunun üzerine EPDK’ya sorunu bizzat aktarmak istedim. Önceki gün Enerji Piyasası Düzenleme Kurumu’nu aradım ve Doğalgaz Piyasası Daire Başkanlığı ile görüşmek istediğimi belirttim. Santral bir yere bağladı. Kendimi tanıtarak karşımdaki kişiye Kayseri’deki doğalgaz dağıtımı ile alakalı bir şikayetimin olduğunu ifade ettim. Bu şikayetimi yetkili ve etkili bir kişiye anlatmak istediğimi söyleyince;

“Buyurun dinliyorum” dedi.

Kiminle görüştüğümü sordum. Karşımdaki kişi Uğur Kınay olduğunu söyledi.

Uğur Kınay, Doğalgaz Piyasası Daire Başkanı. Kayserigaz’la ilgili durumu da çok iyi biliyor. Çünkü O’nun imzasıyla Kayserigaz’a yapılan ve bazı uyarılar içeren yazışmalar bende de mevcut.

EPDK’yı aradığımda daire başkanı ile hemen görüşebilmeyi beklemiyordum; ama daire başkanı ya da EPDK başkanı ile görüşmek için her türlü girişimi yapacaktım.

Doğalgaz Piyasası Daire Başkanı Uğur Kınay ilk aramamda karşıma çıkınca bu fırsatı değerlendirerek Kayserigaz’ın Kayseri’deki uygulamasını ayrıntılarıyla anlattım. Anlatırken bunları daire başkanının zaten bildiğini fark ettim.   

Sayın Uğur Kınay, konuyla ilgili Kayserigaz hakkında inceleme ve soruşturma yürüttüklerini ifade etti.

Bakın bir kez daha söylüyorum.

“İnceleme ve soruşturma” dedi.

Sayın Kınay’a bu sorunu Kayseri’de 16 ay önce dile getirdiğimi ve EPDK’nın da 1.5 yıldan beri haberdar olduğunu ifade ederek inceleme ve soruşturmanın daha ne kadar süreceğini sordum.

“Uzun sürmez” cevabını verdi.

Bunun üzerine abone bağlantı bedeliyle ilgili EPDK’nın mevzuatında bir değişiklik olup olmadığını sordum. Çünkü Kayserigaz binaların ortak kullanım alanlarını (müştemilat, kazan dairesi, sığınak, merdiven boşluğu v.b.) hesaplamaya dahil ederek haksız tahsilat yapıyor. Sayın Daire Başkanı ısıtılmayan alanların hesaplamaya dahil edilemeyeceğini söyledi. Yani binada kalorifer peteği bulunmayan alanların hesaplamaya dahil edilmemesi gerekiyor. Kayserigaz’ın yapılan uyarılara rağmen uygulamayı sürdürdüğünü ifade ettiğimde Sayın Kınay, “Halen uygulamaya devam ediyorsa sonuçlarından etkilenecektir” ifadesini kullandı.

***

Özetle Kayserigaz Kayserililere haksızlık yapan bir şirkettir.

Bu haksızlık EPDK tarafından da bilinmektedir.

Kayserigaz hakkında süren soruşturma yakında sona erecek ve kanaatim odur ki, gereken ceza bu şirkete verilecektir.

***

Sayın Vali ve Sayın Büyükşehir Belediye Başkanı başta olmak üzere Kayseri’deki etkili ve yetkililere sesleniyorum. Bana inancınız yoksa açın EPDK’ya bir telefon, ilgililerle görüşün. Ben görüşebiliyorsam, sizlerde görüşebilirsiniz.

Ve daha sonra Kayserigaz’a gerekli tavrı gösterin.

Eğer adalete inanıyor, adil biri olduğunuzu beyan ediyor ve göreviniz gereği Kayserililerin hakkını takip etmeniz gerektiğini biliyorsanız…

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...