Sayfalar

14 Ağustos 2010 Cumartesi

"Erdoğan ülkücülere değil PKK'ya açılım yaptı." BBP kurucularından Nevzat Bor,"hayır" diyeceğini açıkladı

BBP kurucularından Nevzat Bor 'Başbakan’ın, ne MHP tabanıyla ne de ülkücülerle ilgili bugüne kadar en ufak bir olumlu girişimi olmadı.” diyerek "hayır" diyeceğini açıkladı


Türk milletine seçme hakkı verilmediğini ve toptan bir Anayasa değişiklik paketi hazırlanılarak, halk oyuna sunulduğunu belirten Bor, “Temelde ‘hayır’ dememin gerekçesi bu. Benim bu paket içinde takdir ettiğim bazı maddeler de var, ama beğenmediğim değişiklikler de var” diye konuştu.
AKP’nin ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın milliyetçi ve ülkücü kesimlerden oy toplama çabasını da değerlendiren Nevzat Bor, bu konuda Başbakan’ın samimiyetine inanmadığını söyledi. Erdoğan’ın AKP  Meclis grubunda Mustafa Pehlivanoğlu’nun son mektubunu okurken gözyaşı dökmesini ise “tamamen insani bir durum” olarak değerlendiren Bor, “Ancak ne yazık ki Sayın Başbakan’ın ülkücülere bakış açısı o değil” dedi. Bor, açıklamasını şöyle sürdürdü:
“Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın ve partisinin iktidar olduğu dönem itibariyle değerlendirdiğimizde, şayet kendisi ülkücülere bu kadar değer veriyor olsaydı, 2002 yılından bu yana ülkücü bürokratlara eziyet etmezdi, onları dışlamazdı diye düşünüyorum. AKP ve Başbakan, iktidarı döneminde devletin çeşitli kademelerinde görev yapan bu bürokratlara tamamen hasmane bir tutum takınmıştır. Dolayısıyla, bir grup toplantısında okuduğu o mektuba ağlayarak gözyaşı dökmesi, o anda gelişen, tamamen anlık bir olaydı.”
Mustafa Pehlivanoğlu ile aynı cezaevinde kaldığını ve Pehlivanoğlu idama götürülürken kendi yanından geçip gittiğini anlatan Nevzat Bor, o dönemde yaşadıklarını şu sözlerle dile getirdi:
“Ben Mamak Cezaevi’nde başkandım. Birlikte çile çektiğimiz arkadaşlarımız idama bizim yanımızdan alındı ve götürüldü. Dolayısıyla bizimle aynı acıları yaşayan ülkücülerin psikolojisini çok iyi biliyorum. O günler çok zor dönemlerdi. Şimdi bu psikolojiden faydalanmaya çalışmak, MHP’nin tabanını bu şekilde etkileyerek onlara mesaj vermek hiçbir şekilde samimi gelmiyor. Kaldı ki Başbakan’ın, ne MHP tabanıyla ne de ülkücülerle ilgili bugüne kadar en ufak bir olumlu girişimi de olmadı.”
Başbakan Erdoğan’ın terör örgütü PKK’ya yaptığı açılımı, ülkücülere yapmadığını söyleyen Nevzat Bor, referandumda “Evet” diyeceğini açıklayan dava arkadaşlarına da şu mesajı gönderdi:
“Ülkücülerin somut, tek tarafı destekleyen bir duruşu söz konusu olamaz. Ben ‘evet’ diyeceğini açıklayan arkadaşlarımın hepsini çok yakından tanıyorum. Aralarında çok farklı görüşlere sahip olanlar da var. Ancak bir insanın ‘evet’ demesi hiç kimseyi etkilemez. Zaten o bir kişi, tüm ülkücüleri de temsil edemez. Ben bunu tamamen sübjektif kararları olarak değerlendiriyorum. Ancak, genel olarak baktığınızda bu iktidar döneminde ülkücülerin bir küskünlüğü olduğunu da görürsünüz. Dolayısıyla bu propagandadan etkilenmeleri de söz konusu olamaz.”

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...