Sayfalar

9 Haziran 2010 Çarşamba

'Görevden alırdım'

Arınç, "Ne işin var Las Vegas'ta?" dedi ve ekledi: "Yetkim olsa görevden alırdım."
Devlet Bakanı ve Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç, ''RTÜK'ün artık, Zahid Akman ya da başka bir şeyle üstünün örtülmesine, gölgelenmesine izin vermemek lazım. Geçen dönem, RTÜK olarak görevimizi çok iyi yerine getiremedik'' dedi.

Arınç, TBMM Anayasa Komisyonu'nda, Radyo ve Televizyonların Kuruluş ve Yayın Hizmetleri Hakkında Kanun Tasarısı üzerinde, milletvekillerinin soru ve eleştirilerini yanıtladı.

RTÜK'ün, Bakanlığına ''bağlı'' olmadığını, ''ilgili'' olduğunu belirten Arınç, bu kapsam içerisinde yetkisinin ne kadar olduğunun bilindiğini söyledi.

Bülent Arınç, tasarının hazırlık aşamasında, bir çok kurum ve kuruluşun görüşünü aldıklarını, onlarla toplantılar yaptıklarını belirterek, Radyo Televizyon Yayıncıları Meslek Birliği (RATEM) ve Televizyon Yayıncıları Derneğine taslağı göndererek, önerilerini aldıklarını bildirdi.

Başbakan Yardımcısı Arınç, taslağı web sitesine koyarak, herkesin ulaşmasını sağladıklarını ifade etti.

"BEN DE ŞİKAYETÇİYİM"

Tasarının görüşmelerinde, iletişim fakültelerinin, radyo ve televizyon yayını yapması konusunun yeniden ele alınabileceğini ifade eden Arınç, "Televizyon yayınlarından toplumun yaralandığı kanaatindeyim. Yayınlar; milli, manevi değerlerle, aile değerleri açısından sakıncalı. Ben de izleyici olarak fevkalade şikayetçiyim. Geçen dönem, RTÜK olarak görevimizi çok iyi yerine getiremedik." dedi.


Başbakan Yardımcısı Arınç, Cumhurbaşkanlığı Devlet Denetleme Kurulunun, RTÜK ile ilgili raporuna da değinen Arınç, "Raporda belirtilen konuların incelenmesi için hemen onay verdim. Raporda çok önemli öngörüler var." dedi.

"GÖREVDEN ALIRDIM"

3 RTÜK üyesinin, eski RTÜK Başkanı Zahid Akman'ın üyelikten alınmasını istediklerini ancak talebin reddedildiğini anımsatan Arınç, konunun taşındığı idare mahkemesinden de aynı yönde karar çıktığını söyledi.

Arınç, ''Üyelerin 9. maddeye uygun olarak yaptıkları, üyelikten düşürülme talebine yargı tarafından da bir onay verilmemişse, benim doğrudan ismi geçen arkadaşı görevden alma gibi bir yetkim yok. Ben ilkeli olmaya çalışan bir insanım. Eğer yetkim olsaydı, sadece kurumun çıkarlarını düşünerek bu arkadaşı görevden alırdım, ama yok." dedi.

"NE İŞİN VAR LAS VEGAS'TA?"

Başbakan Yardımcısı Arınç, Deniz Feneri Derneği soruşturması konusunda da, soruşturma üzerinde mahkemenin gizlilik kararına işaret etti.

Milletvekillerinin, RTÜK üyelerinin yurtdışı seyahatleri ve aldıkları yolluklarla ilgili eleştirilerine de yanıt veren Arınç, TBMM Başkanı olduğu dönemde de yurtdışı seyahatleri konusunda titiz davrandığını ve gidenlerden aynı hassasiyeti beklediğini söyledi.

Arınç, gerekli olan yurtdışı toplantılara gidilmesi gerektiğini vurgulayarak, ''Yurtdışına gidenlere, '5 yıldızlı otellerde kalmayın' dedim. Gidiş-dönüş günlerini kısıtladım. Las Vegas'ta bir toplantı... Ne işin var kardeşim orada senin, nedir bu toplantı? Türkiye ile ne kadar ilgilidir? İlk defa mı oluyor, geçmişten bu yana devam mı ediyor? Orada bir oturum başkanlığı mı yapıyorsunuz, sunacağınız bir rapor mu var?'' diye konuştu.

RTÜK Başkanı Davut Dursun ve üye Mehmet Dadak ile İzlanda'ya gittiğini dile getiren Arınç, ''İsraf varsa, bunu önlemeliyiz. Kurumun artık Akman ya da başka bir şeyle üstünün örtülmesine, gölgelenmesine izin vermemek lazım'' dedi.

A.A

Hiç yorum yok:

"Küstah davranışa sessiz kalanlar..."

Hayırlı Konvoy üyeleri yaptıkları açıklamayla Atatürk'e hakaret edenlere ve hakaretlere sessiz kalanlara tepki gösterdi. Mustafa Kemal ...